Κυριακή 15 Μαΐου 2011

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤO Α KAI TO Ω

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Το Α και το Ω

Καθημερινά ενισχύεται η αναγκαιότητα της ολοκληρωτικής μεταρρύθμισης της Ελληνικής Αστυνομίας προκειμένου να αντιμετωπισθούν και να εκσυγχρονιστούν οι οργανωτικές και διαρθρωτικές αδυναμίες της.

 Μια σημαντική παράμετρος των αλλαγών που θα γίνουν στην Αστυνομία προκειμένου αυτή να γίνει οργανωτικά πιο ευέλικτη και αποτελεσματική είναι και η μεταρρύθμιση του συστήματος της εκπαίδευσης.                                   

Αν θελήσει κανείς  να βάλει τα πράγματα στην σωστή τους θέση για το τι φταίει και ποιός
φταίει και δεν τα καταφέρνει καλά η Αστυνομία στην πρόληψη και την καταστολή της εγκληματικότητας δημιουργώντας έντονο αίσθημα ανασφάλειας στους πολίτες , γιατί το έμψυχο δυναμικό της έχει αδυναμίες να κάνει πράξει αυτό που θέλει και πρέπει να κάνει ,αλλά η δεν το κάνει καθόλου η δεν το κάνει καλά.

Που οφείλονται αυτές οι αδυναμίες;

Κατά την άποψη μας – και δεν διεκδικούμε την μοναδικότητα των σκέψεων αυτών – το σύστημα της εκπαίδευσης της Ελληνικής Αστυνομίας έχει την κύρια ευθύνη και ειδικότερα όλοι όσοι  "αυτοσχεδίαζαν" και «αυτοσχεδιάζουν» πρόχειρα  πάνω στην εκπαίδευση είτε θέλοντας μα επιβάλουν μεθόδους και απόψεις προσωπικές για το πως θέλουν αυτοί την Αστυνομία (βασική στρατιωτική εκπαίδευση στα στρατόπεδα!!!!, μάθημα λογοτεχνίας!!!!), η επιχειρούν «εκπτώσεις» στην εκπαίδευση στο όνομα του περιορισμού του κόστους εκπαίδευσης.

Δυστυχώς το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελληνικής Αστυνομίας όπως είναι σήμερα διαμορφωμένο με το θεσμικό πλαίσιο και τις αντιλήψεις της δεκαετίας του ’90, παρά τις όποιες παρεμβάσεις έχουν γίνει και με τον τρόπο που έγιναν  δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μέλλοντος .

Σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε είναι ζητούμενο η Αστυνομική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση να είναι εναρμονισμένη μεταξύ θεωρίας και πράξης , με υψηλή επιχειρησιακή κατάρτιση, ώστε να δρουν άμεσα και αποτελεσματικά  , με σεβασμό στα δημοκρατικά και ατομικά δικαιώματα των πολιτών .

Με αυτά τα δεδομένα  και σε συνδυασμό με τις αναγκαίες δομικές αλλαγές σε οργανωτικό, διοικητικό επίπεδο και  απαλλαγμένη από κάθε «πάρεργο»  θα δημιουργηθεί μια νέα αστυνομία όπως την θέλουμε όλοι και για τον σκοπό που την θέλουμε!!!! 

Μια  προσπάθεια μεταρρύθμισης τους συστήματος εκπαίδευσης ξεκίνησε στις αρχές του 2010, με την συγκρότηση και λειτουργία μιας επιτροπής -  ομάδας εργασίας της Ελληνικής Αστυνομίας , στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων του τότε Υφ/γου Προστασίας του Πολίτη κ. Σπύρου ΒΟΥΓΙΑ, η επιτροπή συνεδρίαζε επί έξι (6) σχεδόν μήνες σε εβδομαδιαία βάση και μέσα από αντίρροπες τάσεις μεταξύ των εκπροσώπων της Πολιτικής Ηγεσίας , των εκπροσώπων της Φυσικής Ηγεσίας , των εκπροσώπων των εργαζομένων (Συνδικαλιστών) και των εκπροσώπων της Πανεπιστημιακής Κοινότητας   ολοκλήρωσε τις εργασίες της  και ομόφωνα συνέταξε και υπέγραψε το πόρισμα της το οποίο   παρέδωσε στην Πολιτική και Φυσική Ηγεσία.

 Εκ τότε η τύχη του αγνοείται !!!Οι παροικούντες στο Μέγαρο της Κατεχάκη λένε ότι μετά τον ανασχηματισμό η εντολή του «αρτηριοσκληρωτικού υπηρεσιακού κατεστημένου» ήταν σαφής «θάψτε το πόρισμα».

Στην συνέχεια και υπό της διαμορφούμενης παραπάνω κατάστασης ήρθε η Π.Ο.ΑΣ.Υ και ανέλαβε την πρωτοβουλία αναθέτοντας στον μελετητή Δρ. Γιώργο ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΝΤΗ να εκπονήσει μελέτη για την «Μεταρρύθμιση της Ελληνικής Αστυνομίας» , επομένως και της εκπαίδευσης .

Δυστυχώς όμως μέχρι χθες δεν βλέπαμε προδιάθεση από την Πολιτική και Φυσική Ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας να ξεκινήσουν ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις ούτε στην εκπαίδευση, ούτε και στην αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της  Ελληνικής Αστυνομίας .

Ελπίζουμε μετά τα τελευταία γεγονότα να ξεκινήσει η μεταρρύθμιση να είναι συνολική και ουσιαστική και όχι  αποσπασματική . 

Α.Σ.Π.Α